Το πρώτο Ελληνικό Mobile δίκτυο διαφημίσεων
- Παρασκευή, 03 Ιανουαρίου 2014 13:31
Αφορμή για το σημερινό άρθρο είναι η πραγματοποίηση μιας αναφοράς που είχα κάνει σε προηγούμενο άρθρο μου σχετικά με ένα ελληνικό δίκτυο διαφημίσεων αντίστοιχο με το Admob της Google!
Είναι γνωστό ότι, ακόμα στην Ελλάδα, το Mobile Μarketing είναι σε νηπιακό στάδιο και οι ειδικοί της αγοράς (διαφημιστές) ακόμα δεν έχουν καλά καλά εξοικειωθεί με τα Adwords.
Παρόλα αυτά το Μobile Μarketing είναι κάτι που ήρθε για να μείνει και αργά ή γρήγορα θα υπάρξει η ανάγκη να προσαρμοστούν όλοι σε αυτό το νέο είδος διαφήμισης.
Η εταιρεία λοιπόν, στην οποία εργάζομαι (QBLOGIC) πριν 6 μήνες περίπου έβγαλε στο Google Play (android φυσικά) μια καινοτόμα εφαρμογή, το MarketCube το οποίο πρόβαλε στοχευμένα μηνύματα εταιριών συνδυάζοντας μοναδικά την τοποθεσία του χρήστη με την χρήση (και) ειδοποιήσεων. Ο χρήστης μπορεί να περπατάει έξω από ένα κατάστημα και να λαμβάνει μια ειδοποίηση για μια προσφορά ή ένα προϊόν.
Το επόμενο λοιπόν βήμα ήταν η δημιουργία ενός νέου δικτύου διαφημίσεων όπου θα προβάλλονται διαφημίσεις σε συνεργασία με Έλληνες developers!
Για να είμαστε ειλικρινής, υπήρχαν πολλές συζητήσεις και απορίες για το πώς θα πρέπει να δομηθεί ένα τέτοιο δίκτυο και ποιά η διαφορετικότητα του από το μεγάλο (μέγιστο) ανταγωνιστή το admob και κυρίως γιατί να σε προτιμήσει τόσο ο διαφημιστής όσο και οι Έλληνες developers!---σίγουρα δεν φτάνει το ότι είμαστε μια Ελληνική εταιρεία :)
Αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσω να απαντήσω με λίγα λόγια και στο άρθρο ώστε να μπορείτε όλοι εσείς οι απλοί χρήστες και developers να μας δώσετε και το δικό σας feedback ώστε να μπορέσουμε να το κάνουμε ακόμα καλύτερο και λειτουργικό.
Αρχική συνθήκη για εμάς είναι η αρχή της ιδιωτικότητας του χρήστη στο μέγιστο δυνατό βαθμό [κάτι που ΔΕΝ κάνει το Admob] και θεωρούμε ότι θα είναι αργά ή γρήγορα ένα μείζον θέμα. Προσπαθήσαμε να χαρτογραφήσουμε τη συμπεριφορά του χρήστη χρησιμοποιώντας μόνο όσα είναι πλήρως επιτρεπτά χωρίς την ανάγκη για ξεχωριστά permissions. Έτσι όλη η συμπεριφορά του χρήστη βρίσκεται εντός του κάθε app και δεν σώζουμε τίποτα στον server και ούτε τον προσδιορίζουμε μοναδικά χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τον μοναδικό αριθμό συσκευής του (κάτι που και τώρα είναι στα γκρίζα όρια της νομιμότητας!).
Κάτι άλλο που εφαρμόσαμε - και μένει να αποδειχτεί και στη πράξη - είναι η χαρτογράφηση της προτίμησης του χρήστη με βάση τα apps που έχει στη συσκευή του! Χωρίς να ξέρουμε ποιος είναι αυτός που έχει τα apps τα στέλνουμε στον server και εκεί κάνουμε μια μαθηματική αξιολόγηση για τις προτιμήσεις του και στέλνουμε τα αποτελέσματα πίσω. Σε κάθε περίπτωση όταν διαγράψει ο χρήστης το app σβήνεται και όλη η συμπεριφορά!
Κάτι άλλο ενδιαφέρον είναι ότι έχουμε χωρίσει πλήρως τα views (οι developers γνωρίζουν) που αφορούν το positioning. Δηλαδή ο developer βάζει ο ίδιος και εσκεμμένα το view που χρησιμοποιεί την εύρεση τοποθεσίας σε αντίθεση με το admob που αυτόματα αν υπάρχει το permission το χρησιμοποιεί. Πιστεύουμε ότι πρέπει αυτά να είναι διάφανα και πλήρως ξεκάθαρα στον developer και φυσικά στον χρήστη. Τέλος χρησιμοποιούμε μηχανισμούς για prefetching διαφημίσεων ώστε να περιορίζουμε στο μέγιστο τη κατανάλωση δικτύου και μπαταρίας!
Και το εύλογο ερώτημα είναι και πώς πληρώνονται οι developers και πώς πληρώνει ο διαφημιστής. Και σε αυτό το ερώτημα έπεσε πολύ brainstorming και καταλήξαμε σε κάτι τελείως διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Και θα ρωτήσει κάποιος : είναι λογικό να αλλάζεις μια λογική με την οποία έχουν μάθει ως σήμερα να λειτουργούν όλοι και δεν είναι άλλο από το click through rate ; Κι όμως πιστεύομε ότι μπορεί να υπάρξει κάτι διαφορετικό και πιο κερδοφόρο για τους διαφημιστές και τους μικρούς developers [και φυσικά και για εμάς!] και εξηγώ τι εννοώ..
Δημιουργήσαμε ένα priority bid το οποίο ο διαφημιστής επιλέγει. Όσο μεγαλύτερο είναι (από 0 έως 10) τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να εμφανιστεί! Το bid αυτό τον χρεώνει κάθε μέρα ανεξάρτητα από τα clicks που έχει. Για παράδειγμα μπορεί να πληρώνει 0.5 Ε την ημέρα με priority 5 –που θα του εξασφαλίσουν ένα μεγάλο αριθμό Impressions – και να μην τον ενδιαφέρει πόσα clicks γίνονται, γιατί ότι και να γίνει θα πληρώσει συγκεκριμένη τιμή! Στο admob μου έτυχε να βάλω 50 Ε και σε 4 μέρες να γίνουν υποτίθεται όλα τα clicks και να μου τελειώσει το budget με μηδαμινά αποτελέσματα. Τώρα προτείνουμε κάτι, με το οποίο ο διαφημιστής δεν θα βλέπει να πέφτει το budget του τόσο γρήγορα και θα του εξασφαλίζει παρα πολλά impressions και εν δυνάμει clicks!
Και θα ρωτήσετε, μα γιατί αν δεν υπάρχουν clicks να χρεώνεται κάποιος; Τα πειράματα έδειξαν (και το ίδιο το admob) ότι όσο περισσότερους χρήστες έχει το δίκτυο τόσο περισσότερα clicks θα γίνονται.Και γι αυτό στο admob πέφτει το budget του διαφημιστή! Επομένως όσο περισσότερους χρήστες έχουμε τόσο πιο συμφέρον είναι για τον διαφημιστή! Και αυτό επιδιώκουμε.
Και επειδή η δύναμη μας είναι οι Έλληνες developers, που θα βάλουν το library μας, εδώ προτείνουμε το εξής : πληρώνουμε developers με συγκεκριμένο ποσό το μήνα για κάθε 5 και 10 χιλιάδες ενεργούς χρήστες χωρίς να μας ενδιαφέρουν τα clicks που γίνονται![θα δίνεται φυσικά και bonus στις εφαρμογές με τα περισσότερα clicks). Πολλοί developers έχουν εφαρμογές με 10 χιλιάδες ενεργούς χρήστες αλλά δεν βγάζουν κέρδη γιατί δεν γίνονται clicks από τους χρήστες ή έτσι υποστηρίζει το admob. Ήρθε η ώρα για κάτι διαφορετικό!
Επομένως είμαστε έτοιμοι να μας βρείτε και να μιλήσουμε για να βάλετε το app σας στο πρώτο Ελληνικό δίκτυο διαφημίσεων!
Πολλοί θα αναρωτηθείτε γιατι αναφέρομαι τόσο λεπτομερώς σε όλο το μοντέλο , οικονομικό και “προγραμματιστικό”... Η απάντηση είναι απλή : δεν πρέπει να υπάρχει φόβος ούτε για αντιγραφές, ούτε για σκοτεινούς 'αντιπάλους'. Καλύτερα να κοινοποιείς αυτό που κάνεις γιατί ο κόσμος μπορεί να σου δώσει και άλλες ιδέες και φυσικά να σε υποστηρίξει σε αυτό που κάνεις εάν και εφόσον του αρέσει.
Πιστεύουμε σε αυτό που κάνουμε και θέλουμε συνεργάτες!
Τέλος να αναφέρω ότι το library έχει ήδη ενσωματωθεί στη πλειονότητα των εφαρμογών της εταιρίας (60K ενεργούς χρήστες) και τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Τους ευχαριστούμε όλους!
Συγνώμη για το μεγάλο κείμενο άλλα δεν γινόταν να το περιγράψω με λιγότερα! Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για ότι θέλετε!
ΥΣ. Και επειδή πρέπει να ευλογήσουμε τα γένια μας, η ιδέα μας πέρασε στις 15 καλύτερες ιδέες της Cosmote Statup! Δυστυχώς όμως όχι στην 10άδα :)
Καλη χρονιά σε όλους,
Κυριάκος Κατσαρής
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.