Τελικά γιατί χρειαζόμαστε apps;
- Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013 12:41
Σε προηγούμενο μου άρθρο είχα αναφερθεί στους λόγους που δεν αξίζει κάθε εταιρία ή ελεύθερος επαγγελματίας να κάνει mobile app αν πραγματικά δεν έχει να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο μέσα από αυτό.
Τελικά όμως, πέρα από τη χρησιμότητα (που είναι το ουσιώδες), τί άλλο κερδίζει όποιος επιλέγει τη δημιουργία ενός app και τελικά γιατί να επενδύσει χρήματα σε αυτό;
Για μια μεγάλη εταιρία, π.χ. ένα γνωστό brand (είτε πολυεθνικής είτε εθνικής εμβέλειας), η ψηφιακή της παρουσία είναι επιβεβλημένη. Δεν γίνεται να υπάρχει μια εταιρία στα social media π.χ. facebook (προσπαθώντας με πολύ κόπο και χρήματα να μαζέψει likes με σκοπό να περνάει τα μηνύματα της στο κόσμο και να μην "υπάρχει" στο πεδίο των εφαρμογών. Το prestige μια εταιρίας περνάει πλέον από το σύνολο του ψηφιακού κόσμου και ένας άτυπος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών έχει ήδη ξεκινήσει για το ποια είναι πιο κοντά στον ψηφιακό πελάτη και αυτό δεν μπορεί παρά να είναι καλό για εμάς.
Πολύ σημαντικός παράγοντας για τη δημιουργία app αποτελεί φυσικά η διείσδυση των smart phones σε όλες σχεδόν τις ηλικίες. Οι εταιρίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα καινούργιο μέσο, τα κινητά τηλέφωνα, ώστε άμεσα και εύκολα να προβάλλονται γνωρίζοντας ότι οι πελάτες-χρήστες το έχουν σχεδόν πάντα μαζί τους και μάλιστα συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες αφιερώνουν αρκετό χρόνο καθημερινά. Επομένως τα μηνύματα που θέλουν να περάσουν γίνονται πολύ πιο άμεσα και φτηνά σε σχέση με παλιότερες μεθόδους και σίγουρα πιο στοχευμένα. (Το κόστος βέβαια που υπάρχει είναι να πείσουν τους χρήστες να κατεβάσουν το app, και αυτό προϋποθέτει πολλές φορές μεγάλο budget).
Όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι τα κινητά τηλέφωνα έχουν πάρα πολλές δυνατότητες (αισθητήρες, gps δέκτες κτλ) οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν από τις εφαρμογές προς όφελος των χρηστών (αλλά και των εταιρειών). Για παράδειγμα η εύρεση θέσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενημερώνει το χρήστη για προσφορές όταν βρίσκεται κοντά σε κάποιο κατάστημα δίνοντας έτσι την δυνατότητα στην επιχείρηση να γνωστοποιεί τα προϊόντα της σε πολύ κόσμο άμεσα και κυρίως ανέξοδα. Επίσης η ανώνυμη καταγραφή της πλοήγησης σε ένα app δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζει καλύτερα μια επιχείρηση τι να βελτιώσει ώστε να προωθήσει καλύτερα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Τέλος η δυνατότητα να μπορεί ο πελάτης να επικοινωνεί άμεσα με την εξυπηρέτηση πελατών μέσα πχ από το app δημιουργεί τη ψευδαίσθηση της προσωπικής επαφής, πράγμα πολύ σημαντικό για τον πελάτη. Όλοι εκθειάζουμε τις εταιρείες που έχουν καλή εξυπηρέτηση, και ένα app σίγουρα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.
Οι υπηρεσίες και οι λειτουργίες που μπορούν να υπάρχουν σε ένα app είναι φυσικά πάρα πολλές και δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές που ανέφερα. Αυτό που τελικά παρατηρείται στο χώρο πλέον είναι ότι όσο πιο χρήσιμο, λειτουργικό και όμορφο είναι ένα ένα app μιας επιχείρησης, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να το κατεβάσει -και κυρίως να το χρησιμοποιεί- ο χρήστης. Αυτό σημαίνει δυνητικά και περισσότεροι χρήστες-πελάτες για την επιχείρηση.
Παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι τα mobile apps θα αντικαταστήσουν τις ιστοσελίδες αλλά θα λειτουργούν συνδυαστικά και συμπληρωματικά με αυτές. Για παράδειγμα θεωρώ δύσκολο στο άμεσο μέλλον να δούμε ένα eshop μόνο μέσω mobile app χωρίς web μορφή για πολλούς λόγους, όπως από τη νοοτροπία του χρήστη μέχρι το ανεξερεύνητο ακόμα κομμάτι του seo στα stores (Google Play, Apple App store κτλ). Το μέλλον θα δείξει!
Κυριάκος Κατσαρής
Msc Μηχανικός Η/Υ τηλεπικοινωνιών & Δικτύων
Κάντε Like το GreeceAndroid.gr στο Facebook!
Γίνετε μέλος της Ελληνική Κοινότητας του Android στο G+