Mobile Apps για όλους;

android app development

Τα τελευταία χρόνια δικαίως ή αδίκως (μάλλον δικαίως θα έλεγα) οι υπεύθυνοι του marketing στις εταιρίες πληροφορικής κατάφεραν και έπεισαν τους επαγγελματίες κάθε είδους, ότι πρέπει να έχουν ιστοσελίδα για την επιχείρηση τους διότι έτσι θα κερδίσουν πελατεία και άμεση επικοινωνία με τους πελάτες τους.

Έτσι πλέον από το σουβλατζίδικο της γειτονιάς μέχρι και τον οδοντίατρο, όλοι έχουν την παρουσία τους στο κυβερνοχώρο κάποιοι με φανταχτερές και ακριβές ιστοσελίδες και κάποιοι με πιο απλές αλλά συνάμα χρήσιμες και πρακτικές.

Εάν κάποιος δεν "υπάρχει" στον κυβερνοχώρο υστερεί σε σχέση με τους υπόλοιπους και θεωρείται εκτός εποχής.

Πρέπει λοιπόν να γίνει κάτι αντίστοιχο και το χώρο των mobile apps? Είναι εκεί το μέλλον;

android app dev

Ως developer θα το ήθελα προφανώς γιατί αυτό θα σήμαινε περισσότερα έσοδα και βιωσιμότητα για τις εταιρίες του χώρου. Έχει όμως νόημα ή είναι μια μόδα που σε λίγο καιρό θα ξεφτίσει; (Θυμάστε τη φούσκα .com το 1999)? Μια πρώτη απάντηση είναι πως έχει νόημα αλλά υπό προϋποθέσεις τις οποίες θα αναλύσω παρακάτω.

Μια εφαρμογή για να την κατεβάσει ένας χρήστης στο κινητό του, και πολύ περισσότερο για να την χρησιμοποιεί συχνά (αυτό είναι εν τέλει το νόημα) πρέπει να έχει μια χρηστική αξία. Σπάνια κάποιος θα κατεβάσει και θα κρατήσει μια εφαρμογή αν σε αυτή απλά παρουσιάζονται κάποιες πληροφορίες και δεν συνδυάζεται με επιπλέον υπηρεσίες. Θα αναφέρω δύο παραδείγματα για να γίνω καλύτερα κατανοητός.

android app dev

Έστω ότι έχουμε ένα σουβλατζίδικο που έχει μια ωραία ιστοσελίδα και παρουσιάζει τα νέα φαγητά, τον τιμοκατάλογο του κτλ. Για να έχει νόημα να φτιάξει ένα mobile app (να αξίζουν δηλαδή τα χρήματα που θα επενδύσει) το οποίο και θα χρησιμοποιεί ο κόσμος θα πρέπει να προσφέρει και κάτι επιπλέον εκτός από τον τιμοκατάλογο όπως για παράδειγμα on line παραγγελία ή ενημέρωση για το στάδιο της παραγγελίας. Δεν νομίζω κανείς να είχε 4-5 διαφορετικές εφαρμογές από τα αγαπημένα σουβλατζίδικα του μόνο για να βλέπει τα φαγητά.

Άλλο ένα παράδειγμα είναι οι δερματολόγοι ή οδοντίατροι από το χώρο της υγείας πολύ από τους οποίους έχουν μια παρουσία στο διαδίκτυο. Δεν θα είχε κανένα νόημα να υπάρχει ένα app που απλά να αναφέρει το βιογραφικό των, εκτός για παράδειγμα αν θα μπορούσε ο χρήστης να κλείσει μέσω αυτού ραντεβού ή να στείλει πχ στον δερματολόγο μια φωτογραφία με την εξέλιξη μιας θεραπείας.

Εκεί που θέλω τελικά να καταλήξω είναι ότι η χρηστικότητα και χρησιμότητα μιας εφαρμογής καθώς και οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι οι παράγοντες που η κάθε εταιρία πρέπει να λάβει υπόψιν της προκειμένου να επενδύσει στην ανάπτυξη της.

Από την άλλη βέβαια είναι απαράδεκτο μεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα όπως τα super market μόλις πρόσφατα (και όχι όλα) να έχουν παρουσία μέσω app και μάλιστα σε νηπιακό στάδιο. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει και οφείλουν να έχουν και να προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες στους πελάτες τους.

Για τις εταιρίες - ελεύθερους επαγγελματίες που πιστεύω ότι δεν έχει νόημα να επενδύσουν σε κάποιο app αν δεν μπορούν να το υποστηρίξουν με κάποια χρησιμότητα εννοείται ότι δεν πρέπει να αγνοούν το αναπτυσσόμενο αυτό χώρο. Όλοι όσοι έχουν παρουσία στο ιστοχώρο πρέπει να επενδύσουν σε ιστοσελίδες που να είναι responsive για mobile κινητά, tablet κτλ γιατί οι χρήστες που μπαίνουν σε μια ιστοσελίδα και δυσκολεύονται να πλοηγηθούν (πχ κάνουν συνεχώς zoom in , zoom out) σε κάποια φάση μπορεί να το αγνοήσουν.

android app dev

Τέλος όλοι οι επαγγελματίες (ευτυχώς αρχίζει να δημιουργείται τέτοια κουλτούρα στην Ελλάδα) πρέπει να επιδιώκουν να μπαίνουν σε καταλόγους (πχ χρυσός οδηγός κτλ) ή mobile apps ( marketcube, mobilodeals κτλ) ώστε μέσα από αυτά να έχουν την ψηφιακή παρουσία που χρειάζονται. Το μέλλον είναι σταδιακά μέσα από αυτά τα apps να γίνονται και αγορές. Σίγουρα αυτό δεν αργεί.

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με τα mobile apps είναι και το διαχειριστικό θέμα. Πώς θα μπορείς από μία "κονσόλα" να διαχειριστείς την πληροφορία που θα εμφανιστεί και στα δύο μέσα (ιστοσελίδα και app). Μπορεί να φαντάζει μικρής σημασίας θέμα αλλά στην πραγματικότητα το κόστος μιας τέτοιας διαχείρισης είναι μεγάλο (χρονικό άρα και χρηματικό) . Κάποια βήματα έχουν γίνει σε αυτό το τομέα και μάλιστα από μια ελληνική εταιρία που έτυχε να δω και από κοντά σε κάποιο διαγωνισμό (pocketwarp). Φυσικά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα για να λυθούν όλα τα θέματα της διασύνδεσης και κοινής διαχείρισης.

Συνοψίζοντας θεωρώ ότι κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει μια παρουσία σε app αλλά αυτή να συνδυάζεται με υπηρεσίες προστιθέμενης για τους χρήστες αξία. Ο χρόνος θα δείξει ποια θα είναι η πορεία στη νέα οικονομία των apps.

Υ.Σ Το γιατί μια εταιρία πρέπει να επενδύσει σε κάποιο app πέρα από το προφανές (κύρος κτλ) θα επιδιώξω να αναλύσω σε επόμενο άρθρο.

Κυριάκος Κατσαρής

MSc Μηχανικός Η/Υ,τηλεπικοινιών και Δικτύων

  • makretcube-app
  • smartphone-app
  • souvlaki-android-app

Κάντε Like το GreeceAndroid.gr στο Facebook!

Γίνετε μέλος της Ελληνική Κοινότητας του Android στο G+

aByte