Γιατί το Google Play είναι σαφώς ανώτερο από το App Store στο iOS
- Κυριακή, 01 Σεπτεμβρίου 2013 18:55
Μία συνηθισμένη ανακρίβεια που λέγεται, είναι ότι το App Store στο iOS είναι "ανώτερο"(σε τι?) από το Google Play.
Φυσικά εξετάζοντας αντικειμενικά την κατάσταση, και βασιζόμενοι σε λογική και επιχειρήματα, εμείς βλέπουμε ότι ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
Αριθμός εφαρμογών, ποικιλία και περιορισμοί
Το Google Play έχει ξεπεράσει τις 1 εκατομμύριο εφαρμογές, ξεπερνώντας ταυτόχρονα σε αριθμό αυτές του App Store στο iOS.
Το πρόβλημα του App Store όμως, δεν είναι ότι έχει "λίγες" εφαρμογές, αλλά ότι οι εφαρμογές αυτές δεν κάνουν τίποτα "διαφορετικό".
Ένας developer στο iOS περιορίζεται τραγικά στο τι μπορεί να φτιάξει, ενώ αντίθετα στο Android η ελευθερία κινήσεων που μας δίνεται είναι τεράστια.
Στο Google Play θα βρούμε διαφόρων ειδών εφαρμογές: Widgets, Floating Apps, Launchers, Themes, Πληκτρολόγια, Live Wallpapers, Icon packs κτλ, που εξ' ορισμού δεν γίνεται να "υπάρξουν" στο App Store γιατί το iOS δεν τα υποστηρίζει.
Δεν είναι όμως μόνο τα παραπάνω "είδη" των εφαρμογών που δεν επιτρέπει η Apple να υπάρξουν στο iOS.
Ακόμα και έναν Browser να θες να φτιάξεις, πρέπει αναγκαστικά να χρησιμοποιήσεις την Web Engine της Apple. (και αυτός είναι ο λόγος που ΔΕΝ θα δεις Firefox στο App Store).
Θες να φτιάξεις έναν Torrent Client στο iOS; Δεν πρόκειται! Πρώτον δεν έχεις ένα λειτουργικό που μπορεί να τρέξει δύο πράγματα ταυτόχρονα, οπότε ξέχνα το "θα το αφήσω να τρέχει στο παρασκήνιο.
Επίσης ακόμα και να είχες την δυνατότητα να αφήσεις την εφαρμογή που έχεις φτιάξει για Torrents να τρέχει στο παρασκήνιο, η Apple ποτέ δεν θα την ενέκρινε για το App Store της.
Συνοπτικά το Android έχει περισσότερες εφαρμογές, περισσότερα είδη, με περισσότερες δυνατότητες, και σχεδόν μηδενικούς περιορισμούς.
Ενδεικτικά στο παρακάτω screenshot κάνω browsing με floating app, ενώ ταυτόχρονα κατεβάζω ένα torrent, ανεβάζω κάτι αρχεία στο Drive μου, έχω ανοιχτό ένα βίντεο να παίζει στο YouTube να ρίχνω καμιά ματιά, με φόντο live-wallpaper!
Οι εταιρείες έχουν ως προτεραιότητα το Android ή το iOS;
Παλιότερα βλέπαμε οι μεγάλες κυκλοφορίες να γίνονται πρώτα στο iOS και μετά από μήνες (μπορεί και να) έρχονταν και στο Android.
Η κατάσταση αυτή έχει πλέον αναστραφεί. Είδαμε την Nikon, που την εφαρμογή για ασύρματο έλεγχο των DSLR της, την έβγαλε πρώτα στο Android, και μετά στο iOS.
Και μιλάμε για μία Nikon που η πελατεία της είναι άτομα που έχουν ξοδέψει χιλιάδες ευρώ σε φακούς και DSLR bodies, και η οποία προφανώς έκρινε ότι το Android είναι η προτεραιότητά της.
Επίσης αν και προσωπικά θεωρώ το Facebook Home "σαπίλα", είναι ένδειξη του ότι το Facebook ασχολήθηκε και έβγαλε ένα Android-Exclusive, που δεν γίνεται να υπάρξει στο iOS.
Η κατάσταση συνεχίζεται και στα Startups, όπου το πρόσφατο "Pressy" που έσπασε τα ταμεία στο kickstarter, θα είναι επίσημα Android-Only.
Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν και θα υπάρχουν, αλλά η γενική γραμμή είναι (πλέον) η παραπάνω, το οποίο είναι λογικό καθότι η πλατφόρμα έχει κατακτήσει το 80% της αγοράς των Smartphones. (και το 67% στα τάμπλετ)
Εφαρμογές δωρεάν και επί πληρωμή
Το iOS (καλώς ή κακώς) απαιτεί 100$/χρόνο από κάθε developer που θέλει να ανεβάσει την εφαρμογή του στο App Store. Κάτι τέτοιο έχει ως συνέπεια developers να αναγκάζονται να τις βάζουν επί πληρωμή, ώστε να βγάλουν τουλάχιστον το κόστος αυτό.
Ενώ λοιπόν εγώ θα ήθελα να δώσω τις εφαρμογές μου δωρεάν, η Apple με αναγκάζει να μην μπορώ να το κάνω και είτε να τις δώσω επί πληρωμή, είτε να μην τις δώσω καθόλου.
Στο Android η κατάσταση είναι η ακριβώς αντίθετη. Κατ' αρχάς η Open Source φιλοσοφία του λειτουργικού έχει προσελκύσει developers που φτιάχνουν εφαρμογές χωρίς να προσδοκούν χρηματικό κέρδος, οπότε και οι χρήστες έχουν περισσότερες δωρεάν εφαρμογές στην διάθεσή τους.
Το εφάπαξ (μία φορά) κόστος των 25$ για την εγγραφή ως developer είναι "λογικό", και δεν αναγκάζει κανέναν developer να βάλει την εφαρμογή του επί πληρωμή, εάν αυτός δεν το επιθυμεί.
Ακόμα το κυρίαρχο monetization method στο Android είναι το "δωρεάν με διαφημίσεις", το οποίο επιτρέπει σε έναν χρήστη να χρησιμοποιήσει μία εφαρμογή χωρίς να πληρώσει τίποτα, αλλά και άμα θέλει να αγοράσει κάποια "pro (ad-free)" έκδοση.
Κλασσικό παράδειγμα το Angry Birds, που στο Android ήταν δωρεάν με διαφημίσεις (κλείνοντας το WiFi προφανώς δεν εμφανίζονταν καν), ενώ στο iOS ήταν "επί πληρωμή".
Ποιότητα εφαρμογών
Προτιμώ να έχω 1000 ποιοτικές εφαρμογές παρά 1.000.000 σκουπίδια θα βιαστεί να φωνάξει ο φίλος iPhonίτης, που διαβάζει αυτή την στιγμή το άρθρο, και για κάποιο λόγο (αν και ξέρει ότι έχω δίκιο), νιώθει αδικημένος.
Ποια λοιπόν πλατφόρμα προσφέρει "ποιοτικότερες" εφαρμογές; Το Android φυσικά.
Και εξηγούμαι: Και οι 2 πλατφόρμες έχουν "σκουπίδια" (φάρτ apps), και οι 2 πλατφόρμες έχουν "μη χρήσιμες" (αλλά αστείες?) εφαρμογές".
Αναφέρομαι στις εφαρμογές που παίζουν απλά κάποιους ήχους, ή που δείχνουν π.χ. έναν αναπτήρα ή μία "σπασμένη οθόνη".
Στις "καλές" όμως εφαρμογές, τι ισχύει; Το Android είναι γενικά καλύτερο και στην ποιότητα εφαρμογών, κυρίως χάρη στην ελευθερία κινήσεων που επιτρέπει στους developers, όπως είπαμε και παραπάνω.
Ενδεικτικό πρόσφατο παράδειγμα το Chat Heads στο Facebook, όπου στο iOS είναι πρακτικά άχρηστο, ενώ στο Android δίνει παραπάνω δυνατότητες καθώς λειτουργεί "system-wide".
Επίσης όλες οι μεγάλες εφαρμογές στο Android έχουν παραπάνω δυνατότητες, καθότι έρχονται μαζί με Widgets, και χρήση τους από εκεί. Ενδεικτικά στο Twitter έβαλα σε Widgets τα 2 διαφορετικά accounts που διαχειρίζομαι και έχω πρόσβαση ταυτόχρονα και στα 2 κατευθείαν από την homescreen.
Ή να μπορώ να βλέπω ταυτόχρονα τα Mails μου, τον καιρό και τα Subscriptions μου στο YouTube. Οι εφαρμογές στο iOS έρχονται με Widgets;
Συνοπτικά το point παραμένει το ίδιο που είπαμε και πριν, ότι έχοντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων μπορούν οι devs και φτιάχνουν "καλύτερες/ποιοτικότερες" εφαρμογές στο Android.