Νέοι όροι χρήσης στο Google Play εξασφαλίζουν support στους χρήστες
- Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014 12:15
Όσοι έχουμε developer account στο Google Play λάβαμε e-mail που μας ενημέρωνε για αλλαγές στους όρους χρήσης του "καταστήματος" της Google από μεριάς μας.
Πάμε λοιπόν να δούμε τις αλλαγές και κατά πόσον επηρεάζουν developers αλλά και χρήστες.
Μία αλλαγή αναγκάζει τους developers εφαρμογών επί πληρωμή (ή εφαρμογών με in-app αγορές) να προσφέρουν support για τις εφαρμογές τους εντός τριών ημερών.
Για προϊόντα επί πληρωμή και για συναλλαγές εντός εφαρμογών, θα πρέπει να απαντάτε σε τυχόν απορίες των πελατών εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών και εντός 24 ωρών για τυχόν ζητήματα υποστήριξης ή προβλήματα σχετικά με το εκάστοτε προϊόν, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί από την Google ως επείγοντα. Τυχόν αποτυχία παροχής κατάλληλης πληροφόρησης ή υποστήριξης για τα προϊόντα σας ενδέχεται να προκαλέσει χαμηλές αξιολογήσεις στο προϊόν σας, λιγότερη προβολή του προϊόντος, λιγότερες αγορές, διαφορές όσον αφορά τις χρεώσεις ή κατάργηση από το Store.
Κρίνω λογικό ένας developer εφαρμογών επί πληρωμή να οφείλει να παρέχει κάποιο τυπικό support, αλλά και το παράθυρο των τριών ημερών λογικό χρόνικό διάστημα. Τα ερωτήματά μου όμως είναι τα παρακάτω:
Υπάρχει τρόπος η Google να γνωρίζει ότι ο developer απάντησε εντός τριών ημερών ή απλά θα εμπιστεύεται τα λεγόμενά του;
Πώς θα διασφαλίζεται και ο ίδιος ο developer όταν ένας χρήστης τον "καταγγείλει αδίκως" ότι δεν του παρείχε support;
Σε σχόλιό του στο σχετικό άρθρο στο Android Police, ένας από τους γνωστότερους developers στον κόσμο του Android, ο Chainfire, έγραψε:
Αυτό που αναφέρει είναι λογικό, δεδομένου ότι πλέον θα πρέπει να απαντάει σε e-mails που τον ρωτάνε "πώς να κάνω root το κινητό μου" -κάτι κατά βάθος το οποίο είναι άσχετο με την εφαρμογή του SuperSU, το οποίο είναι μόνο για "διαχείριση" του su binary-. Φυσικά η απάντηση που μπορεί να δίνει είναι ότι "αυτό που με ρωτάτε δεν σχετίζεται με την εφαρμογή μου", αλλά τι γίνεται στην περίπτωση που ένας χρήστης τον "καταγγείλει" ότι δεν παρείχε Support και απλά απέφυγε να απαντήσει;
Το τελευταίο τμήμα του σχολίου του όμως είναι "διαμάντι". Η Google απαιτεί οι developers paid εφαρμογών να απαντάνε μέσα σε τρεις μέρες στους χρήστες. Η ίδια η Google γιατί δεν απαντάει ποτέ σε ερωτήσεις από developers; Εξάλλου και η ίδια λαμβάνει το 30% από κάθε πώληση.
Μία μικρή παρένθεση, στο mail που λάβαμε, το ένα url που περιλαμβάνει είναι λάθος, και δεν "πηγαίνει" πουθενά.
Συνεχίζοντας όμως στους νέους όρους χρήσης, η Google πλέον θα κάνει την χάρη στους developers να υπολογίζει (και να αποδίδει) το Φ.Π.Α. στις αρμόδιες αρχές σε χώρες της Ε.Ε.
Μπαίνοντας στο Developer Console μας βλέπουμε ότι έχουμε 30 μέρες να διαβάσουμε και να αποδεχθούμε τους νέους όρους χρήσης. Ποια η άποψή σας για τις παραπάνω αλλαγές;