Το δωρεάν blackberry, τα προβλήματα, το τελωνείο (...) και το happy ending (Part 3)
- Σάββατο, 12 Μαΐου 2012 12:20
Σύντομα λοιπόν έλαβα 2 mail που μου έλεγαν ότι εγκρίθηκε και η εφαρμογή μου και η περιγραφή της! (ήταν 2 ξεχωριστά tickets).
Έπειτα από λίγες ακόμα μέρες έλαβα και ένα ακόμα mail που με ενημέρωνε ότι είχα κερδίσει το blackberry, και το μόνο που έμενε ήταν να συμπληρώσω σε ένα link τα στοιχεία αποστολής του δέματος! Τέλεια! Αφού φυσικά βεβαιώθηκα ότι το mail ήταν από την RIM (ΠΑΝΤΑ ελέγχουμε τον αποστολέα, και μόνο υπό πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις δίνουμε τα στοιχεία μας online), συμπλήρωσα τα στοιχεία μου.
Να σημειώσουμε εδώ κάτι αρκετά ενδιαφέρον, ως τρόπο αποστολής στην Ελλάδα είχε μόνο την FedEx (θα μας απασχολήσει αργότερα αυτό). Φυσικά όταν συμπλήρωνα την φόρμα δεν με απασχόλησε καθότι θεωρώ λογικό η RIM να συνεργάζεται με μία συγκεκριμένη εταιρία μεταφορών.
Έλαβα ακόμα ένα mail επιβεβαίωσης ότι έλαβαν τα στοιχεία μου και θα το στείλουν εντός 72 ωρών, ακολοθούμενο από το tracking number της αποστολής με FedEx
Περίμενα λοιπόν το δώρο μου από μέρα σε μέρα! Αμ δε!
Το πρωί της 13ης Μαρτίου χτυπάει το κινητό μου, από την κυρία "Χ" από την FedEx. Με ενημερώνει ότι το πακέτο μου έχει έρθει στην Ελλάδα, απλά τώρα πρέπει να περάσει τελωνείο. Φυσικά αντέδρασα, ρωτώντας την αν είναι σίγουρη ότι πρέπει να περάσει τελωνείο, καθώς είναι δώρο από διαγωνισμό.
Αρχικά ζήτησε να μάθει κάποιες παραπάνω λεπτομέριες σχετικά με τον διαγωνισμό, καθώς και το τι ακριβώς είναι η συσκευή.
Στην συνέχεια της ανέφερα ότι δεν έχω πρόβλημα να πληρώσω έξοδα εκτελωνισμού αν αυτό απαιτείται από την νομοθεσία, απλά απ όσο γνωρίζω για κάτι που είναι δώρο δεν υφίσταται εκτελωνισμός.
Η κυρία "Χ" λοιπόν, μου ζήτησε κάποιο mail επικοινωνίας για να μου στείλει κάποια "προσφορά". Αφού έδωσα το mail μου επέμεινα στο αν σίγουρα πρέπει να πληρώσω για το δώρο μου έξοδα εκτελωνισμού. Μη λαμβάνοντας κάποια απάντηση η κυρία της FedEx με ρώτησε αν θέλω να ερωτηθεί ο αποστολέας για να καλύψει εκείνος τα έξοδα.
Σε εκείνη την φάση λοιπόν, θεώρησα λογικό να επικοινωνήσουν με τον αποστολέα και δέχτηκα να το κάνουν, όχι γιατί θεωρούσα ότι η RIM θα καλύψει το τελωνείο (που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να πληρωθεί εξ αρχής), αλλά γιατί η RIM θα επιβεβαίωνε το ότι είναι δώρο.
Φυσικά η κυρία "Χ" παρέλειψε να με ενημερώσει ότι για κάθε μέρα που περνάει "επιβαρύνομαι" έξοδα αποθήκης (που αργότερα έμαθα ότι είναι 7 ευρώ/μέρα)
Αρκετές μέρες αργότερα λοιπόν η κυρία με ξαναπήρε τηλέφωνο αλλά καθότι ήμουν στην δουλειά της είπα ευγενικά να την πάρω αύριο τηλέφωνο στον αριθμό που φαίνεται
Όταν λοιπόν επικοινωνήσαμε ενημερώθηκα ότι ΔΕΝ μπόρεσαν να επικοινωνήσουν με τον αποστολέα. Μετά από ένστασή μου ενημερώθηκα ότι "Δεν μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα εκείνοι με τον αποστολέα, αλλά επικοινωνούν με την τοπική FedEx (Αμερικής), και η τοπική FedEx θα επικοινωνούσε με την RIM
Οπότε, η αδυναμία της επικοινωνίας είχε ως αποτέλεσμα να πρέπει να "πληρώσω" το τελωνείο. Ρωτώντας πόσα πρέπει να πληρώσω ΑΝ θελήσω να το παραλάβω, μου ζητήθηκε να πληρώσω 170 ευρώ + έξοδα αποθήκης
Φυσικά η κυρία "Χ" δεν με ενημέρωσε ότι τα έξοδα αποθήκης θα ήταν πάνω από 80 ευρώ, καθότι όλες αυτές τις μέρες που "προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν με την RIM" εγώ "επιβαρυνόμουν με +7ευρώ/μέρα
Δηλαδή θα έπρεπε να πληρώσω σε τελωνείο και λοιπά έξοδα, το κόστος ενός νέου Playbook! Μαγκιά!
Γυρίζοντας σπίτι από την δουλειά με ένα σύντομο googlaρισμα "έμαθα" ότι για κάποιο λόγο ΟΛΑ τα δέματα της FedEx περνάνε από το τελωνείο (συμπεριλαμβάνονται και δώρα, και αντικείμενα μηδαμινής αξίας) καθότι πολύ απλά η FedEx "πληρώνεται" ένα ποσό για να κάνει για "χάρη μας" τον εκτελωνισμό.
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι προφανώς το δέμα ήταν δηλωμένο GIFT (δώρο ήταν!) και είναι φανερό πιστεύω ότι μία εταιρεία (πόσο μάλλον η RIM) δεν θα ρίσκαρε ΠΟΤΕ να δηλώσει κάτι δώρο που δεν είναι.
Μετά από ένα τελευταίο τηλέφωνο με την κυρία "Χ" της ζήτησα να επιστραφεί το δέμα
Σε εκείνη την φάση λοιπόν θεωρούσα ότι το δώρο για το οποίο είχα κουραστεί είχε χαθεί. Πέρα από το ότι αρχικά στεναχωρήθηκα, συνειδητοποίησα ότι ακόμα κερδισμένος ήμουν.
Είχα καταφέρει και είχα "κερδίσει" σε έναν διαγωνισμό(ανεξαρτήτως δώρου), είχα ασχοληθεί με μία νέα πλατφόρμα και μπορούσα να μεταφέρω όλες τις android εφαρμογές μου στο playbook, καθώς και σε BB10! Οπότε σύντομα όλες οι εφαρμογές μου θα είναι διαθέσιμες και στο App World! Ήμουν χαρούμενος με τον ευατό μου και ικανοποιημένος για ότι κατάφερα
Το happy ending θα μπορούσε να τελειώνει εδώ, αλλά η ιστορία έχει ένα ακόμα κομμάτι
Αρκετές μέρες αργότερα και ενώ είχα ξεχάσει όλη την ιστορία με το Playbook, ήρθε στο σπίτι μία ειδοποίηση από τα ΕΛΤΑ, για ένα δέμα από Αμερική. Το παρέλαβα (χωρίς να πληρώσω απολύτως τίποτα) και πριν καν το ανοίξω φαινόταν τι ήταν:
Σ αυτή την φάση να ευχαριστήσω την RIM για την ΑΨΟΓΗ στάση της:
- Έδωσε παράταση στον διαγωνισμό, είχε και έχει άψογο support για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετώπιζαν/αντιμετωπίζουν οι developers
- Ακόμα και η εφαρμογή κάποιου να μην εγκρινόταν, εκείνος μετά είχε την δυνατότητα να την αλλάξει όσες φορές θέλει μέχρι να κερδίσει το playbook, εφ όσον η αρχική συμμετοχή ήταν εντός προθεσμίας!
- Έστειλε το Playbook, 2 φορές, με δικά της έξοδα, την δεύτερη μέσω ταχυδρομίου αφού προφανώς κατάλαβε ότι η FedEx δεν αφήνει κανένα δώρο να φτάσει στον προορισμό του
Ποιος λοιπόν βγήκε κερδισμένος από αυτή την ιστορία:
- Οι developers! Πήραμε δωρεάν Playbooks, μάθαμε και ασχοληθήκαμε με την ανάπτυξη εφαρμογών
- Η RIM "κέρδισε" πολλούς developers που ασχολούνται και θα συνεχίσουν να ασχολούνται με την πλατφόρμα της!
- Οι χρήστες! Έχουν περισσότερες εφαρμογές στην διάθεσή τους για να κατεβάσουν από το App World! Σκοπεύω σύντομα όλες οι εφαρμογές μου να είναι διαθέσιμες και στο Playbook και στο ΒΒ10
Ποιος βγήκε χαμένος από αυτή την ιστορία:
Η FedEx. Που εκτός των άλλων με έχασε από πελάτη