Market Share και μονοπώλιο

Android Market Share

Το Android πρόσφατα ανακηρύχθηκε το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τεχνολογικό προϊόν, αυτομάτως αυτό το καθιστά και το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λειτουργικό σύστημα, έχοντας πλέον ένα ποσοστό το οποίο ξεπερνά το 80% της αγοράς.

Το λειτουργικό σύστημα της Google κατάφερε μέσα σε 5 χρόνια να φτάσει τους 1 δισεκατομμύριο χρήστες, την ώρα που το πρώτο τεχνολογικό προϊόν που έσπασε το φράγμα των 1 δισεκατομμυρίων χρηστών, το Facebook, πέτυχε αυτό τον αριθμό σε διάστημα 8 χρόνων ενώ το iOS αν και λίγο «γηραιότερο» διαθέτει αυτή τη στιγμή 700 εκατομμύρια χρήστες. Αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα του Android έχουν μόνο θετικά ή και αρνητικά;

Android vs iOS

Το μονοπώλιο δεν ήταν ποτέ θετικό για κανένα. Η Apple παρόλο που κρατάει ένα ποσοστό της τάξης του 13% έχει εντυπωσιακούς τζίρους, μεγαλύτερους μάλιστα από αυτούς που παρουσιάζει το Android, παρόλο που έχουν περίπου 65-70% διαφορά στο Market Share.

Παράλληλα, η Microsoft με την (εξ)αγορά της Nokia φαίνεται να παίρνει πιο πολύ στα σοβαρά τη συγκεκριμένη αγορά, αφού όχι μόνο ανεβάζει συνεχώς το Market Share, αλλά βελτιώνει και προσθέτει λειτουργίες στο λειτουργικό της σύστημα, ενώ παράλληλα βλέπει ότι ολοένα και περισσότεροι προγραμματιστές πηγαίνουν στο Windows Phone, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερα κέρδη για την ίδια και τους προγραμματιστές. Είναι όμως αρκετός ο οικονομικός παράγοντας για μια εταιρεία να αδιαφορεί για το Market Share;

Android vs iOS vs WP

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα των δύο πρώτων λειτουργικών συστημάτων έχουν αυτή τη στιγμή περισσότερες από ένα εκατομμύριο εφαρμογές το καθένα, ενώ το Windows Phone Store απαρτίζεται από διακόσιες χιλιάδες εφαρμογές.

Το Google Play μαζί με το Android παρουσιάζει ανάλογη ανάπτυξη και αύξηση των εφαρμογών με το Market Share, είναι πιο «φθηνό» λόγω των περισσότερων δωρεάν εφαρμογών, έχει πολύ χαμηλότερη μέση τιμολόγηση και είναι πιο οικονομικό για την εγγραφή ενός προγραμματιστή. Η ταχεία ανάπτυξη και του ηλεκτρονικού καταστήματος, η οποία είναι αποτέλεσμα της αύξησης του Market Share, φέρνει όλο και περισσότερους προγραμματιστές στο Android.

Ένας προγραμματιστής θα «ζυγίσει» το Market Share σκεπτόμενος μέσω ποιού καταστήματος θα έχει περισσότερες λήψεις η εφαρμογή του, επομένως περισσότερα έσοδα για τον ίδιο

App Store vs Google Play

Το παραπάνω παράδειγμα δε φαίνεται προς το παρόν να αποτελεί πλήγμα για την Apple καθώς το ηλεκτρονικό της κατάστημα αποφέρει ημερήσια έσοδα 5 εκατομμύρια δολάρια, σε αντίθεση με της Google που της αποφέρει 1 εκατομμύριο! Για την Apple δε φαίνεται να σημαίνει κάτι καθώς τα κέρδη παραμένουν, η Google αν και πολύ πιο κάτω στα έσοδα, βλέπει το λειτουργικό της σύστημα να ανεβαίνει συνεχώς, άρα είναι και οι δύο ευχαριστημένοι.

Για το μέσο χρήστη τί σημαίνουν τα παραπάνω;

Μπορεί και τίποτα καθώς δεν ασχολείται με τα έσοδα κάθε εταιρείας, ούτε όλοι είναι προγραμματιστές για να κερδίσουν από το εκάστοτε κατάστημα. Δυστυχώς όμως, ελλείψει ουσιαστικού ανταγωνισμού από τρίτους κατασκευαστές, βλέπουμε μικρότερη ανάπτυξη στα λειτουργικά συστήματα, λιγότερες καινοτομίες, άχρηστους αισθητήρες με σκοπό το Marketing, αγωγές και μηνύσεις μεταξύ των εταιρειών για ευρεσιτεχνίες και υπερ(εκ)τιμημένες νέες συσκευές χωρίς ουσιαστικά να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με τον προκάτοχό τους. Ποτέ και κανείς δεν «έχασε» από τον ανταγωνισμό και στο θέμα των Mobile λειτουργικών συστημάτων, υπάρχει χώρος για όλους.

Θοδωρής Κουνάδης

aByte